Uznatelné a neuznatelné náklady v případě daňové evidence
13. 3. 2015
Termín podání daňového přiznání už je opravdu za rohem. Vedete účetnictví pomocí daňové evidence? V tom případě jistě řešíte, co jsou a co nejsou uznatelné výdaje. Nabízíme Vám krátký přehled:
Daňově uznatelné výdaje
Do daňového přiznání můžete uvést jako výdaje náklady spojené s provozem (mzdy a pojistné vašich zaměstnanců, nákup materiálu a zboží, nájem), náklady spojené se služebními cestami (výdaje za použití motorového vozidla, silniční daň), bankovní poplatky, pořízení dlouhodobého nehmotného a odpisy dlouhodobého hmotného majetku nebo případné úroky z úvěru.
Daňově neuznatelné výdaje
Jako podnikateli vám jako nutné výdaje přijde pravděpodobně všechno, přesto následující věci přes finanční úřad neprojdou: Vaše sociální a zdravotní pojištění, výdaje na osobní spotřebu, pořízení dlouhodobého hmotného majetku, pokuty a penále nebo DPH a daň z příjmů. Fakticky mezi uznatelné výdaje nepatří ani náklady na reprezentaci. V případě propagačních předmětů do hodnoty 500 Kč však existuje výjimka a plátci DPH mají nárok na odpočet.
Využití uznatelných nákladů a snížení základu daně se nazývá daňová optimalizace.
RYCHLÝ KONTAKT:
NOVINKY:
Tigra will not play Fool's Day jokes on you
April 1st, the day of feared accounting deadlines is here. How did your accounting company handle the closing date? Did it play a Fool's Day joke on you? If you are not sure about its services, change it! Do not hesitate to contact Tigra, a company that connects serious approach and more than 20…
Custom Solutions Tailored to Our Clients' Needs
Tigra always tries to fully respect its client's wishes, requirements and customs. Together, we can find a solution that will be precisely tailored to the needs of your company - from book keeping, which will be fully in our competence, to book keeping at our client's site. Let Tigra tailor a…
Archiv novinek »