Uznatelné a neuznatelné náklady v případě daňové evidence
13. 3. 2015
Termín podání daňového přiznání už je opravdu za rohem. Vedete účetnictví pomocí daňové evidence? V tom případě jistě řešíte, co jsou a co nejsou uznatelné výdaje. Nabízíme Vám krátký přehled:
Daňově uznatelné výdaje
Do daňového přiznání můžete uvést jako výdaje náklady spojené s provozem (mzdy a pojistné vašich zaměstnanců, nákup materiálu a zboží, nájem), náklady spojené se služebními cestami (výdaje za použití motorového vozidla, silniční daň), bankovní poplatky, pořízení dlouhodobého nehmotného a odpisy dlouhodobého hmotného majetku nebo případné úroky z úvěru.
Daňově neuznatelné výdaje
Jako podnikateli vám jako nutné výdaje přijde pravděpodobně všechno, přesto následující věci přes finanční úřad neprojdou: Vaše sociální a zdravotní pojištění, výdaje na osobní spotřebu, pořízení dlouhodobého hmotného majetku, pokuty a penále nebo DPH a daň z příjmů. Fakticky mezi uznatelné výdaje nepatří ani náklady na reprezentaci. V případě propagačních předmětů do hodnoty 500 Kč však existuje výjimka a plátci DPH mají nárok na odpočet.
Využití uznatelných nákladů a snížení základu daně se nazývá daňová optimalizace.
RYCHLÝ KONTAKT:
NOVINKY:
Maßgeschneiderte Lösung für Kunden
Die Gesellschaft Tigra bemüht sich immer, die Kundenwünsche und Anforderungen sowie ihre Gewohnheiten zu berücksichtigen. Zusammen können wir also eine maßgeschneiderte Lösung für Ihre Gesellschaft ausdenken – von der Buchhaltung, die voll in unserer…
Hochwertige Software - Grundlage
Die Gesellschaft Tigra benutzt nur hochwertige und lizenzierte Software und System mit Cloud, so dass alles online gelöst wird und überall zugänglich ist. Diese Lösung ist trotzdem sehr sicher, weil es dabei eine ähnliche Verschlüsselung wie bei Banksystemen genutzt…
Archiv novinek »