Uznatelné a neuznatelné náklady v případě daňové evidence
13. 3. 2015
Termín podání daňového přiznání už je opravdu za rohem. Vedete účetnictví pomocí daňové evidence? V tom případě jistě řešíte, co jsou a co nejsou uznatelné výdaje. Nabízíme Vám krátký přehled:
Daňově uznatelné výdaje
Do daňového přiznání můžete uvést jako výdaje náklady spojené s provozem (mzdy a pojistné vašich zaměstnanců, nákup materiálu a zboží, nájem), náklady spojené se služebními cestami (výdaje za použití motorového vozidla, silniční daň), bankovní poplatky, pořízení dlouhodobého nehmotného a odpisy dlouhodobého hmotného majetku nebo případné úroky z úvěru.
Daňově neuznatelné výdaje
Jako podnikateli vám jako nutné výdaje přijde pravděpodobně všechno, přesto následující věci přes finanční úřad neprojdou: Vaše sociální a zdravotní pojištění, výdaje na osobní spotřebu, pořízení dlouhodobého hmotného majetku, pokuty a penále nebo DPH a daň z příjmů. Fakticky mezi uznatelné výdaje nepatří ani náklady na reprezentaci. V případě propagačních předmětů do hodnoty 500 Kč však existuje výjimka a plátci DPH mají nárok na odpočet.
Využití uznatelných nákladů a snížení základu daně se nazývá daňová optimalizace.
RYCHLÝ KONTAKT:
NOVINKY:
Plnění programového prohlášení - co už je rozpracované?
27. 10. 2018 Součástí programového prohlášení vlády byla například úprava DPH, změny v dani z příjmu nebo změny v systému důchodů. Jaké změny jsou již schválené, rozpracované a na kter…
Zálohy na zdravotní a sociální pojištění rekordně vzrostou
23. 10. 2018 Jako každý rok dojde od ledna k úpravě minimální výše záloh na zdravotní a sociální pojištění pro OSVČ. V důsledku výrazného růstu průměrné mzdy bude toto navýšen…
Archiv novinek »