OSVČ budou moci využívat offline evidenci tržeb
12. 9. 2018
Řemeslníci a drobní podnikatelé, kterých se má týkat elektronická evidence tržeb budou mít možnost využít tzv. offline evidenci tržeb. Není ovšem pro každého a i z ní budou plynout živnostníkům povinnosti.
Do offline režimu by se podle stávající verze novely zákona o EET měli možnost zapojit:
- Poplatníci daně z příjmu fyzických osob
- Kteří nemají za uplynulý rok příjmy za kalendářní měsíc vyšší než 200.000 Kč a ani to po následujících 12 měsíců nepředpokládají
- Zaměstnávají maximálně 2 zaměstnance
- Nejsou plátci DPH.
I v offline režimu budou živnostníci muset:
- Vystavit účtenku pro zákazníka v okamžiku uskutečnění tržby a uchovat stejnopis pro kontrolní účely
- Jednou za čtvrtletí podat na stanoveném formuláři v papírové nebo elektronické podobě informace o evidovaných tržbách správci daně, a to do 20. dne po skončení čtvrtletního období
- Provést storno v případě, že se evidovaná tržba vrátí nebo opraví
- Oznámit správci daně údaje o provozovnách, pokud má živnostník více než jednu
- Umístit informační oznámení, že se v provozovně evidují tržby
Živnostník naopak nebude muset podat žádost o přidělení autentizačních údajů a generovat certifikát pro evidenci tržeb. O zařazení do zvláštního režimu ovšem musí zažádat:
- Na tiskopisu vydaném ministerstvem financí
- Nebo na shodném tiskovém výstupu z počítačové tiskárny
- Nebo datovou zprávou ve formátu a struktuře zveřejněném správcem daně s ověřitelným podpisem
V oznámení o tržbě bude muset živnostník uvádět:
- Identifikační a kontaktní údaje
- Údaje o provozovnách
- Údaje o účtence a bloku účtenek
- Údaje o tržbě
A i účtenka bude mít své povinné údaje:
- Identifikační číslo obchodníka, pokud nebude jeho kmenová část tvořena rodným číslem
- Označení provozovny (pokud je víc než jedna)
- Datum a čas přijetí tržby a vystavení účtenky
- Částku tržby v českých korunách
Zda novela projde v současné podobě není dosud jasné. Hospodářská komora ČR prosazuje, aby se do offline režimu mohli zapojit živnostníci s měsíčním obratem 750.000 Kč. Pro AMSP ČR by byla dostačující hranice 500.000 Kč. Rozporují také povinnou čtvrtletní komunikaci s finančním úřadem.
RYCHLÝ KONTAKT:
NOVINKY:
Tigra не сыграет с вами первоапрельскую шутку
Первое апреля, внушающий трепет день подачи финансовой отчетности наступил. Как в этом участвовала ваша бухгалтерская фирма? Не сыграла с вами первоапрельскую шутку? Если вы не уверены в качестве ее услуг, смените ее! Без колебаний обращайтесь в компанию Tigra, которая сочетает в себе как…
Качественное программное обеспечение – это основа
Компания Tigra использует только качественное лицензированное программное обеспечение и систему на основе облачной инфраструктуры, предоставляющие возможность онлайн-решения и доступа из любой точки. Тем не менее это решение очень безопасно, поскольку используется шифрование, подобное шифрованию в…
Archiv novinek »