Firemní vánoční dárky vybírejte pečlivě
18. 12. 2017
Vánoční čas nutí přemýšlet nejen o dárcích v osobním životě, ale také o dárcích pro zaměstnance nebo obchodní partnery. U firemních dárků není důležité jen o co jde, ale také aby firmě přinesly co největší užitek.
Účel firemních dárků
Stejně jako v osobním životě, chtějí firmy vánočními dárky potěšit obdarované a upevnit s nimi vztahy. Podle průzkumů dárky skutečně loajalitě napomáhají. Má tedy cenu dát si s vymýšlením a přípravou práci. Zatímco u rodinných příslušníků, když nevíme, dáme přinejhorším obálku s penězi, u obchodních partnerů to není možné. Jednak by to mohlo být považováno za úplatek a také peníze nejsou zdaleka tím nejúčinnějším motivačním prostředkem.
Pokud naopak darujete předmět, který obdarovaný ocení, zvýšíte jeho oblibu vůči firmě a přispějete k lepší zapamatovatelnosti podniku.
Koho obdarovat
Cílové skupiny firemních vánočních dárků jsou tři. Klienti, obchodní partneři a zákazníci. Z rozpočtových důvodů se některé firmy zaměřují jen na některou skupinu. Nejvíce efektivní je ale obdarování všech tří. Získáte klienty, kteří neutečou ke konkurenci. Zaměstnance, kteří budou tím nejdůvěryhodnějším zdrojem pozitivních informací. A partnery, kteří vám v případě potřeby rádi vyjdou vstříc.
Jaké dárky dávat
Výběr dárků může být oříškem. Dárek by měl být originální, ale zároveň se vztahovat k předmětu činnosti. Praktický dárek má vždy větší šanci na užití, ale podnikatelé kolem Vánoc dostanou spoustu kalendářů, propisek, diářů nebo bloků. Není třeba sahat ani po největších technických novinkách.
Po výběru správného dárku byste měli být opatrní s umístěním loga a dalších obchodních značek. Chcete přece, aby váš dárek používali. Obří loga mohou být demotivující. Dárek také musí být kvalitní. Co o firmě vypoví dárek, který se okamžitě rozbije?
Po vhodných dárcích se můžete porozhlédnout mezi vlastními produkty, využít speciální agenturu nebo chráněnou dílnu. V současné době je důraz kladený na ekologický dopad a podporu dobré věci.
Účtování firemních dárků
Výdaje na dárky a reprezentaci nejsou dle zákona daňově uznatelný výdaj. Existují ovšem výjimky. U darů je možné uplatnit odpočet DPH, pokud hodnota každého z nich je nižší než 500 Kč bez DPH a je poskytnut v rámci ekonomické činnosti. Aby bylo dar možné odečíst i v případě daně z příjmu, musí být označeno logem nebo ochrannou známkou a nesmí být předmětem spotřební daně. Jedinou výjimkou je tiché víno. Tiché víno není šumivé a obsahuje 1,5 - 15 % allkoholu plně kvasného původu bez přídavku lihu.
Tipy na originální dárky
Ano, z pohledu daňové uznatelnosti moc možností výběru není. Ale dárky nemusí být extrémně drahé, aby se obdarovaní necítili příliš zavázáni. Pokud však chceme někomu opravdu udělat radost, výběr je podstatně širší i bez daňové uznatelnosti.
Šála nebo šátek Antorini - Kvalitní hedvábné módní doplňky vhodné pro dámy i pány.
Ocelové pouzdro na vizitky s hladkou kůží Aspinal of London - Vizitky jsou nezbytnou součástí podnikání. Poutavé pouzdro zaujme na první pohled.
Belgické pralinky Le Carré - 400 kusů různých pralinek za odměnu a pro dobrou náladu.
Plánujete firemní ples? Přečtěte si, jak se účetně vypořádat s tombolou.
RYCHLÝ KONTAKT:
NOVINKY:
Tigra will not play Fool's Day jokes on you
April 1st, the day of feared accounting deadlines is here. How did your accounting company handle the closing date? Did it play a Fool's Day joke on you? If you are not sure about its services, change it! Do not hesitate to contact Tigra, a company that connects serious approach and more than 20…
Custom Solutions Tailored to Our Clients' Needs
Tigra always tries to fully respect its client's wishes, requirements and customs. Together, we can find a solution that will be precisely tailored to the needs of your company - from book keeping, which will be fully in our competence, to book keeping at our client's site. Let Tigra tailor a…
Archiv novinek »