účetnictví a daňové poradenství, personal outsourcing, vývoj software
Účetnictví
Unsere Gesellschaft stellt
für Sie die besten Buchhaltungsdienstleistungen
sicher,
auf die Sie sich hundertprozentig verlassen können. Wir bieten verschiedene Dienstleistungen im Bereich Buchhaltung.
Jaké změny přinese novela zákoníku práce?
4. 5. 2017
Ve fázi druhého čtení je novela zákoníku práce. Aktuální účinnost změn je v současné době nastavena na 1. července, ale pravděpodobně se platnost posune do roku 2018. Některé projednávané novinky jsou pro zaměstnavatele zásadní. Jaké to jsou?
Institut vrcholových řídících zaměstnanců
Jedná se o zavedení nové kategorie vrcholových řídících zaměstnanců, na jejichž rozhodování závisí chod společnosti. Institut vznikne na základě dohody mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci v hlavním pracovním poměru, kteří mají sjednaný měsíční plat minimálně 75.000 Kč. Nebudou však mít nárok na proplácení práce přesčas, o víkendech a budou mít úlevy při evidování pracovní doby.
Místo pravidelného pracoviště
Novinkou bude, že místo pravidelného pracoviště nebude muset být součástí pracovní smlouvy. Tento bod bude moci být sjednán jakoukoli dohodou i při trvání pracovního poměru.
Týdenní pracovní doba
Zejména u kratší týdenní pracovní doby (v rámci pracovního poměru) bude nutné jednoznačné rozvržení. Výjimkou této povinnosti bude konto pracovní doby, u kterého je předem dané, že zaměstnavatel bude práci přidělovat podle potřeby a nebude tedy rovnoměrně rozvržena.
Převedení zaměstnance na jinou práci
Zaměstnavatel již nebude mít povinnost nebo možnost jednostranně převést zaměstnance na jinou práci a to i bez souhlasu zaměstnance. V případech, kdy by to zaměstnavateli ukládal zákon, je navrhováno, aby zaměstnanci byla nabídnuta jiná práce. K převedení zaměstnance bude třeba smluvní změna pracovního poměru. Bez souhlasu zaměstnance ho bude moci převést na jinou práci jen v případech mimořádné události, živelné události, hrozící nehody nebo zmírnění jejich bezprostředních následků.
Vícesměnný režim
Zákoník pamatuje, že neexistují pouze dvousměnné a třísměnné pracovní režimy. Směny se mohou, v rámci po sobě jdoucích 24 hodin, střídat i jinak, proto nově je zavedený termín vícesměnný režim. Zároveň bude muset zaměstnavatel seznámit zaměstnance s rozvržením směn nejpozději 2 dny před rozvrhovanou dobou.
Návrat po rodičovské dovolené
Dosud se zaměstnanec po rodičovské dovolené vracel na původní místo podle pracovní smlouvy. Nově jej musí zaměstnavatel zařadit na původní práci a pracoviště. Podle pracovní smlouvy bude zaměstnanec zařazen v případě, že jeho původní práce odpadla nebo pracoviště bylo zrušené.
Home office
Zaměstnanci, kteří pravidelně pracují z domova, budou mít nárok na uhrazení nákladů spojené s komunikací se zaměstnavatelem (např. připojení k internetu) i dalších nákladů, které jsou s touto prací spojené. Náklady bude možné i paušalizovat. Zároveň bude zaměstnavatel zaměstnanci umožnit setkávat se s kolegy v práci, aby se snížilo riziko izolace zaměstnance pracujícího z domova.
Připomeňte si také, jaké jsou nároky zaměstnance za práci o víkendu a přesčas.
RYCHLÝ KONTAKT:
NOVINKY:
Maßgeschneiderte Lösung für Kunden
Die Gesellschaft Tigra bemüht sich immer, die Kundenwünsche und Anforderungen sowie ihre Gewohnheiten zu berücksichtigen. Zusammen können wir also eine maßgeschneiderte Lösung für Ihre Gesellschaft ausdenken – von der Buchhaltung, die voll in unserer…
Hochwertige Software - Grundlage
Die Gesellschaft Tigra benutzt nur hochwertige und lizenzierte Software und System mit Cloud, so dass alles online gelöst wird und überall zugänglich ist. Diese Lösung ist trotzdem sehr sicher, weil es dabei eine ähnliche Verschlüsselung wie bei Banksystemen genutzt…
Archiv novinek »